- Velkommen
- Vejledninger
- Behandlinger
- Om klinikken
- Priser
- Tandlægevagt
- Kontakt
Navn og kontakt-oplysninger (dataansvarlig) | Myndighedens eller virksomhedens navn, CVR-nr. og kontaktoplysninger |
Tandlægeselskabet Charlotte Heide ApS. Ajax Allé 25, 2650 Hvidovre CVR-nr.: 33150385 Tlf.: 3678 7969 Mail: kontakt@ajaxtand.dk www.ajaxtand.dk |
|
Den (fælles) dataansvarlige samt dennes kontaktoplysninger |
Klinikejer: Charlotte Heide. Ajax Allé 25, 2650 Hvidore. Tlf.: 3678 7969 Mail: kontakt@ajaxtand.dk |
||
Den dataansvarliges repræsentant samt dennes kontaktoplysninger | Ikke nødvendigt på klinikken | ||
Myndighedens eller virksomhedens databeskyttelsesrådgiver samt dennes | Ikke nødvendigt på klinikken | ||
Formålene | Behandlingens eller behandlingernes formål |
Tandklinikken behandler følgende personoplysninger: 1. Sundhedsdata (journaloplysninger) på patienter – LBK nr. 990 af 18/08/2017, jf. § 21
2. Personaleadministrations oplysninger |
|
Kategorierne af registrerede og kategorierne af person-oplysningerne | Kategori af registrerede personer |
Der behandles oplysninger om følgende kategorier af registrerede personer: 1: Patienter som er/har været i behandling på klinikken 2: Ansatte, tidligere ansatte, ansøgere |
|
Oplysninger, som behandles om de registrerede personer |
Oplysninger, som indgår i den specifikke databehandling
Ad. 1: Patienter Identifikationsoplysninger og helbredsoplysninger om patientens tilstand herunder medicin og sygdomme, den planlagte og udførte behandling m.v. herunder hvilken information, der er givet, og hvad patienten på den baggrund har tilkendegivet. Optegnelser, der i øvrigt indeholder oplysninger om rent private forhold og andre fortrolige oplysninger om patienten, er også en del af patientjournalen.
Reference: · LBK nr. 990 af 18/08/2017, jf. § 22 |
||
Oplysninger, som behandles om de registrerede personer |
Oplysninger, som indgår i den specifikke databehandling
Ad. 2: Personaleadm. |
||
Identifikationsoplysninger | X | ||
Oplysninger vedrørende ansættelsesforholdet til brug for administration, herunder stilling og tjenestested, lønforhold, oplysninger af relevans for lønindeholdelse, personalepapirer, uddannelse og sygefravær. | X | ||
Strafbare forhold | |||
Helbredsoplysninger | X | ||
Modtagerne af person-oplysningerne |
Kategorier af modtagere som oplysninger er eller vil blive videregivet til herunder modtagere i tredjelande og internationale organisationer
|
Ad. 1: Patienter 1. Offentlige myndigheder (bopælskommune, regioner, politi) 2. Andre sundhedspersoner (hospitalsafdelinger, egen læge, henvisningstandlæge) 3. Forsikringsselskaber 4. Andet (Elysee Dental, Boas Dental, A-Data) 5. Tandlægeforeningen (hjælp i klage- og forsikringssager – anonymiseret) |
|
Ad. 2: Personaleadm. 1. Offentlige myndigheder (SKAT) 2. Banker (lønkonto) 3. Lønbureau (Dataløn) 4. Pensionsselskaber 5. Revision (Steen Fugmann, Sønderup I/S) 6. Tandlægeforeningen 7. Kursusudbydere |
|||
Tredjelande og internationale organisationer |
Oplysninger om overførelse af personoplysninger til tredjelande eller internationale organisationer
|
Det gør vi ikke brug af.
|
|
Sletning | Tidspunkt for sletning af oplysninger (de forventede tidsfrister for sletning af de forskellige kategorier af oplysninger) |
Ad. 1: Patienter Patientjournaler opbevares i mindst 10 år løbende fra den seneste optegnelse i patientjournalen, jf. BEK nr. 1090 af 28/07/2016 § 15, stk. 1.
Overdrages patientjournalen til anden tandlæge efter ønske fra patienten, slettes journalen senest 5 år efter seneste optegnelse. Denne opbevaring sker, således at klinikken kan forsvare retskrav (klagesag*) i op til 5 år efter sidste behandling. *Muligheden for at klage over din tandlæge – enten over det faglige arbejde eller over regningen – er adskilt fra klagemulighederne for resten af sundhedssektoren. Det fremgår af lovgivningen, at klager over privatpraktiserende tandlæger skal ske efter de regler, der er fastsat i den overenskomst, som Regionernes Lønnings- og Takstnævn har indgået med Tandlægeforeningen (Tandlægeoverenskomsten) eller de til enhver tid gældende regler herom. |
|
Ad. 2: Personaleadm. Oplysninger om tidligere ansatte slettes senest 5 år efter afslutningen af ansættelsesforholdet. Opbevaringen sker, idet det er nødvendigt for at kunne fastlægge og forsvare retskrav samt grundet regnskabs-/revisionstekniske årsager. Oplysninger om ansøgere slettes senest 6 måneder efter ansøgningen er modtaget (oplyses til jobsamtalen). |
|||
Tekniske og organisatoriske sikkerheds-foranstaltninger | Beskrivelse af tekniske og organisatoriske sikkerheds-foranstaltninger |
Ad. 1: Patienter I overensstemmelse med BEK nr. 1090 af 28/07/2016 i punktet om sikkerhedsforanstaltninger:
§ 18. Patientjournaler skal opbevares forsvarligt, og det skal sikres, at uvedkommende ikke har adgang til oplysningerne i patientjournalerne. Stk. 2. Ved anvendelse af papirjournaler skal der anvendes materialer og metoder, som er egnede til at sikre optegnelsernes holdbarhed. Stk. 3. Ved anvendelse af elektroniske patientjournaler skal det ved løbende sikkerhedskopiering sikres, at optegnelserne ikke tilintetgøres, fortabes eller forringes. Stk. 4. I lov om behandling af personoplysninger (persondataloven) § 41 er der fastsat regler om krav til datasikkerheden i forbindelse med behandling af personoplysninger.
Der laves fjern backup hver dag. Dette sker automatisk via A-Data. Alle medarbejdere har personlige adgangskoder til computerne og til TD-Admin. Se i øvrigt APV-Mappe/Teknisk sikkerhed.
|
|
Ad. 2: Personaleadm. Behandling af personoplysninger i forbindelse med HR-arbejde sker i overensstemmelse med interne retningslinjer, som bl.a. fastsætter rammerne for autorisation- og adgangsstyring. Fysisk materiale opbevares aflåst på klinikejerens (dataansvarlig) kontor.
|